“לצאת מהארון”
אם ישנו רהיט שיש לנו, בני האדם, את האומץ להתייחס אליו כאחד הלא חשובים אסתטית ויחד עם זאת אחד הקריטיים למגורים – זה ארון הבגדים.
אין הרבה שלא יודו בלב שלם שהארון הוא מסוג הרהיטים שהם כמו פיל בחנות חרסינה. לא נוח, מציק, ולפעמים גם די מכוער. גילי כהן, מעצבת ראשית ב”אידיאל” – המומחים לארונות הזזה, יצאה לעזרתנו כדי לפתוח לכם את העיניים איך הארונות כיום, וספציפית ארונות הזזה, הם להיט שאף אחד יעז להגיד לו להת”. קבלו!
טרנדים וסגנונות עכשוויים
ארונות ההזזה משנים תפיסה בבסיסם, מסבירה גילי. מערכות ההזזה מיובאים מהמפעלים הטובים בעולם(גרמניה, איטליה) והם בעלי פיתוחים עצמאיים ומתוחכמים, עם דגש על עיצוב הפרופיל בקווים ישרים ונקיים עם ידית אינטגראלית בפרופיל וכן תו תקן מתאים.
בארונות ההזזה העכשוויים ניתן לראות שיש שימת דגש גדולה במיוחד על נושא הבטיחות. זה מתבטא למשל במעצור הדלת שמונע הן טריקות מיותרות שמוציאות את הארון ממצב מפולס וכן הגנה על אצבעות הידיים.
כמו כן ישנה חשיבות של שמירה על הזכוכית. כיום אין זכוכית רגילה שלא נשברת, ועל כן ישנו חומר מיגון לזכוכית המונע את ריסוק ופיזור הרסיסים. גילי מוסיפה ומסבירה שמעבר לבטיחות הארון, הלקוחות מחפשים פינוקים שישדרגו את פעולות היומיום שלהם וכמו כן ייקלו עליהם.
כיום יש גם במגירות וגם במדפים הנשלפים מערכת פרזול שמונעת טריקות חזקות המשנות לגמרי את חוויית הפתיחה/טריקה. היום אנשים לא רוצים להתכופף בכדי להוציא בגד מהתא התחתון, ולכן הומצא מדף נשלף החוצה אשר “מביא” את הבגד אלינו.
דבר נוסף ויפה לעין שניתן למצוא כיום בארונות ההזזה, הוא שאנו רואים עיצובים בחלל החדר של רהיטים “מרחפים” המשדרים קלילות. גם ארונות ההזזה נותנים מענה לעיצוב הריחוף והניתוק כאשר הדלתות, למשל, תלויות מסביב לגוף הארון ונראות כמרחפות.
עיצוב חכם לארונות
גילי מוסיפה ומגלה שישנם גם פתרונות לאלה שעדיין לא יכולים לבנות חדר ארונות של זמרת פופ מפוצצת כסף ונעליים.
כיום ישנה מגמה להפחית את כמות הדלתות בארון, ובמקום זה, להרחיב את הקיימות. ישנה חשיבות רבה להסעה של הדלתות, מאחר ורוחב הדלת מכפיל את עצמו ואף יותר. אם בעבר רוחב הדלת הגיע עד מטר, כיום מערכות הפרזול יודעות להסיע דלת ברכות נעימה ברוחב 2 מטר ואף יותר, אשר נושאת משקל כבד מאוד.
הדלתות מתרחבות בקווים ישרים וכמה שיותר נקיים, ועקב כך יש ביקוש לארונות שישפיעו על אופי החדר וייקחו חלק בעיצוב החלל, ולכן גם ניתן לראות הדפסים או זכוכית צרובה בגודל הדלת שמייצרים אוירה. וכפי שהדלת מתרחבת, כך גם מתרחב פנים הארון.
אם בעבר תא סטנדרטי היה כ- 60 ס”מ, ויכולנו לנצלו לקבוצת בגדים בודדת, היום המגמה היא להרחבת המדף כך שאנו משיגים ניצול נכון יותר לקבוצות בגדים כאשר ב- 1 מטר נכנסים כ-3 קבוצות.
דיאטה – לא בבית ספרנו! כמו כן עובי החומר משתנה בהתאם להתרחבות, והיום ניתן לראות עיבוי של גוף הארון הנותן חוזק ונוכחות גבוהה.
מכיוון שעולם הפרזול מתפתח, אומרת גילי, כך גם מתקני הפרזול בארונות תופסים נפח, מקבלים נוכחות והופכים ל”תכשיטים” מעוצבים טכנית העשויים ניקל; מלבד מתקני נעליים
מסתובבים שמכילים כמות גדולה בשל העיצוב המחושב, ישנם גם מתקני עניבות, קרשי גיהוץ נשלפים מהארון, מגירות בעלות טריקות איטיות, ומדפים נשלפים בעלי טריקה איטית גם כן.
גם עולם הגאדג’טים מגיע לארונות ההזזה, והיום ניתן למצוא TV LED הנטמע בדלת הארון והופך לחלק אינטגרלי ממנו הכולל מערכת שמע קולנועית. המכשיר טבוע באופן כה טבעי, עד כדי כך שכאשר הTV-כבוי, אי אפשר לדעת שהמראה בדלת “מכילה” טלוויזיה.
עיצוב החומר, מכניסים חיים בארון:
היום כולם מדפדפים במגזינים מעולם העיצוב וכמובן שיש כאלה שעובדים עם מעצב פנים. על כן לקהל הרחב יש יותר הבנה באסתטיקה של החלל ולכן עיצוב החלל השתדרג כך שגם חזית הארון לוקחת חלק בסגנון/עיצוב החדר.
בעבר גוף הארון היה בעיקר בעל טקסטורת עץ לסוגיו או בגוון חלק אחיד. היום אפשר למצוא טקסטורות מעניינות הן לגוף וכן לדלתות הארון. הלהיט כיום הוא שילוב טקסטורת שונות בארונות בגדים. למשל בד היוטה על גווניו, וכן גימור כותנה שבנוי על מספר גוונים בפלטה השוברת את חד-הממדיות של הצבע האחיד.
למשל, למראה הרומנטי / וינטג’ אפשר לשלב את התחרה, בד אהוב על בנות הנוער, לעומת בני הנוער המעדיפים את טקסטורת ה”בגיר נייט/נון” שזו טקסטורת בד “אלגנטי” בגווני אפור. את החידושים האחרונים והטרנדים, גילי מסכמת בכך שאנחנו יכולים לראות כיום שילובים של ישן וחדש, כשהרעיון הוא למעשה חדשנות ויצירה.
לדוגמא, למראה הכפרי לאו דווקא ניקח את המובן מאליו (עץ מלא), אלא ניצור שילוב של זכוכית EX שמנת עם פרופיל Champagne מוברש וגוף ארון בטקסטורת בד תואם בצבעמ ש”מחמם” את הארון. והנה, כך משיגים מראה חם, כפרי, אך עם זאת חדשני, יצירתי ומודרני.
והנה גם הצעה לאלה המעדיפים שהארון “יעלם” בנישה או בחלל בכלל. גילי מסבירה שטיפוסים אלה יעדיפו ארון עם דלתות זכוכית EX {זכוכית מעובדת שהוציאו ממנה את הגוון הירקרק המשפיע על הצבע} הנותנת מראה נקי ומבריק, ובצבעים מסוימים גם מראה הייטקי-מודרני. או לחלופין דלת חלקה בגוון צבע הקיר. טיפ!
עולם ארונות ההזזה תופס תאוצה בשנים האחרונות מאחר והיתרונות מרובים {חיסכון בחלל, סגירה במברשות מסביב לדלתות שמונעת כניסת אבק. אחסון מנוצל וכד’}. הפיתוחים בנוגע לארונות משתבחים מיום ליום. היום מבינים שכבר מרמת הבורג, יש להתאים את העיצוב לדרישות ולצורך הלקוחות.
המוטו של “אידיאל” הוא שנגרות היא מקצוע מסורתי, וותיק, ויצירתי. ישנם הרבה נגרים טובים, אך לא לכולם ידע, וותק, וניסיון בתכנון ובניית ארונות הזזה. ב”אידיאל” – זו מומחיות.